Allmäna observationer

Lite saker som jag sysslat med sedan igår:
 
Under onsdagseftermiddagen var det dags för laboration i Gestion de projet. Jag och Damien slår våra kloka huvuden ihop och sakta men säkert går vi igenom uppgifterna. En hel vägg av salen är nästintill täckt av fönster, som solen lyser igenom. 20 datorer jobbar för fullt och bidrar också till värmen. Ventilation existerar inte på skolan. De små springorna som uppstått tack vare att någon har öppnat fönstret hjälper knappast för att få nåfon cirkulation i rummet. Kort och gott: Det är ASVARMT i salen.
 
Efter tre timmars konstant tänkande och diskuterande på franska är jag helt slut. Jag märket att Damien bredvid mig också inte har mycket krafter kvar och jag gör en sista kraftansträngning för att fylla i det sjätte excel-arket. Plötligt får labpartnern bredvid mig nya krafter, varpå han slår in alla siffor på miniräknaren och säger vad som ska stå i rutorna. När Damien börjar spotta ur sig tal är det knappt att jag hinner med. Att höra en fransman få ur sig "48 plus 79 plus 95 är lika med 222" och hänga med när huvudet är mos är inte superlätt, eftersom det på franska blir "48 plus 60 10 9 plus 4 20 15 är lika med 222". Vem kom på detta räknesystem?! Trots alla siffror lyckas jag slå in allt. Tyvärr räcker inte tiden till och vi får fortsätta på fredag istället. 
 
Efter att ha haft denna mördarlab var det bara att byta sal och träffa min grupp i logistikprojektet för att förbereda allt inför morgondagens presentation. 18:00 lämnar jag Génie Industriel. 
 
 
07:30 torsdag morgon är jag i skolan för att hinna gå igenom presentationen en gång. 
08:10 börjar första gruppen presentera
08:40 är de klara och eleverna ställer frågor till gruppen som presenterar
08:45 börjar lärarna totalsåga det mesta om arbetet
09:15 är sågningen klar och min lust till att ställa mig längst fram i klassen är inte så stor...
 
Vid tiotiden är det min grupps tur. Jag stålsätter mig för jobbiga frågor, men faktum är att vi inte får några. Lärarna börjar istället tänka vidare på våra förslag, vilket resulterar i en brainstorming (mellan lärarna...) på 20 minuter. 
 
Klockan 11 är jag ute från salen. Sista presentationen är avklarad!
 
Nu har jag bara en tenta kvar i projektledning som ska skrivas på tisdag. Nu är det inte långt kvar!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mesaventures

Borttappas svensk i Frankrike med rätt att läsa reglerteknik på ett språk hon inte riktigt behärskar

RSS 2.0