Slutspurt inledd!

Igår avslutades kursen "Etude de cas - Gestion de projet", en projektkurs där vi under några veckors tid arbetat med planering inför uppbyggandet av en (fiktiv) fiskodling i Normandie. Igår hade vi en presentation. Jag som varit ansvarig för tidsplaneringen fick snällt och fint förklara mitt Gantt-schema på franska. Äntligen är den kursen över!
 
Idag har jag suttit med logistikarbetet en stor del av dagen, men jag har också hunnit med att förbereda min svensklektion. Effektiva Louise kommer fram mer och mer för var dag, vilket tyder på att min stressbarometer får mer och mer tryck på sig för var dag som går. Om två veckor sitter jag just nu på ett plan mellan Genève och Köpenhamn, men innan dess finns det en hel del att göra: Inlämning av två arbeten, tre tentor och en presentation. Sedan har jag också två till svensklektioner att förbereda och hålla i. Kronan på verket, pricken över i:et och grädden på moset kommer bli min distanskurs i javaprogrammering som börjar nästa vecka. Detta kommer bli kul! Just det, på tal om programmeringskursen: Idag har jag registerat mig på Linnéuniversitetet och därmed är jag registrerad på tre universitet samtidigt. Det är inte alla som lyckas med en sådan sak!
 
Nej nu måste jag ta tag i diskningen, som med fördel för skolarbete bortprioriterats. Nej nu stryker jag en till dag på mitt schema och blickar framåt på morgondagen. Vi ses då! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mesaventures

Borttappas svensk i Frankrike med rätt att läsa reglerteknik på ett språk hon inte riktigt behärskar

RSS 2.0