Oh yes, I'm an oldie! (favorit i repris)

Förra våren skrev jag ett blogginlägg om min så kallade övermognad. Detta kan läsas här
 
Mina vänner påminner mig ganska så ofta om att jag egentligen är en gammal tant fångad i en ung kropp. Att bli kallad för mormor hör till min vardag. Även om jag ibland slår bort dessa tankar om att min mentala ålder är cirka 40 år äldre än min verkliga, så måste jag ju faktiskt intyga att det ofta kan vara så. 
 
Så nu vill jag återigen erkänna min megaövermognad. Här kommer alltså ett andra erkännande från bullmormor:
 
 
  1. Jag har några år senare än alla upptäckt det fantastiska med podcasts
    Visst, jättebra Louise. Problemet är att när jag lyssnar på podkasts blir det oftast en dokumentär från SR. 
    När det inte blir en podkast från SR blir det Filip och Fredriks podkast. Men jag kan inte koncentrara mig fullt ut på vad de diskuterar, för en stor del av min uppmärksamhet dras mot att irritera mig på deras ovårdade språk och förfasas över hur ofta de svär.

  2. Jag tycker att det är jobbigt att läsa på dataskärmen. Detta leder till att jag skriver ut allt jag ska läsa för att kunna göra anteckningar på pappret. Att kunna använda motsvarande metod i Adobe Reader ger absolut inte samma känsla.

  3. Jag tycker att orden berså, baldakin, särk, katekes och betuttad används alltför sällan.

  4. Jag tänker alltför ofta "Vart är världen på väg?"

  5. Under frågesporter är det troligare att jag vet när franska revolutionen började än vad Eminems riktiga namn är. 

  6. Jag har en förkärlek för matchning. Förra veckan hade jag orange-rött nagellack och orangeröd skavs. Denna vecka har jag lila nagellack och lila skavs. 

  7. Korrigering från punkt 3: Jag tycker att orden berså, baldakin, särk, katekes, betuttad och skavs används alltför sällan.

  8. Jag är helt säker på att det var bättre förr.

  9. Varje år väntar jag med spänning på vilka som ska vara de nya deltagarna i "Stjärnorna på slottet"

  10. Nu när jag är i Frankrike längtar jag till jag kommer hem till Sverige och få en ugn...
    ... för att kunna baka mandelkubbar.
 
 
... Frågor på det? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mesaventures

Borttappas svensk i Frankrike med rätt att läsa reglerteknik på ett språk hon inte riktigt behärskar

RSS 2.0