Sarorna besöker Grenoble!

Mellan onsdag och söndag fick jag finbesök av mina Saror. Först öppnades vinflarran:
 
Självklart var det bubbel! Här kan ni även se den fina klockan jag fick av mamma och pappa i födelsedagspresent. 
 
 
På kvällen åkte vi upp til Bastiljen. När Sköldpaddan frågade om vi skulle ta bussen till toppen svarade jag nej och att vi istället skulle ta de svävande bollarna (Louise: Pedagog?!). Jag tror att det klarnade när vi väl satt i telepheriquen a.k.a bollarna. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Grottes de Mandarin
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På väg ner från berget fastnade bollarna och där fick vi sitta i 20 minuter. Men det var ju i all fall inget fel på denna utsikt!
 
 
På fredagen fyllde jag år. Födelsedagen inleddes med pannkaksfrukost. Då blev det middag på Au Village med gänget. Sedan gick jag, Sara och Sara vidare för att dricka vin på en bar. 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
På lördagen vandrade vi. Det var kallt, blåsigt och regningt. Men lite fin utsikt fick vi i alla fall njuta av!
 
 
 
 
Högst upp på bergstoppen fanns ett minnesmonument för "Truppes de montagne", Bergstrupperna
 
 
 
Visst såg vi till att bära upp en vinare till toppen
 
 
 
 
 
På lördagskvällen fick vi till baren Sun Valley för att titta på Eurovisionfinalen. Självklart såg jag till att rösta på Sverige med min franska mobil! 
 
Michaela röstar för fullt!
 
 
 
På söndagsförmiddagen innan tjejernas avfärd åt vi brunch på Pain & Cie. Först fick vi in youghurt med muesli, bröd med marmelad och chokladröror, juice, cappuccino och croissanter. När vi var proppmätta kom de med andra rundan av brunchen: En megasallad med mozarella, tomat, getost, lufttorkad skinka, lax, salami coh annat gott. Vi var helt enkelt ganska så mätta när vi gick rullade ut därifrån. 
 
 
 
 
Tack mina fina flickor för det här veckoslutet. Nästa gång ses vi i Sverige! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mesaventures

Borttappas svensk i Frankrike med rätt att läsa reglerteknik på ett språk hon inte riktigt behärskar

RSS 2.0