BONJOUR LA SUÈDE!!!

Mitt första inlägg på svensk mark! Sedan en vecka tillbaka är jag hemma i Sverige. Nu har det börjat sjunka in att jag inte ska tillbaka till Grenoble och ha Alptoppar runt omkring mig. Den här sommaren kommer på många sätt bli annorlunda jämfört med andra somrar. Jag ska inte jobba, utan sommaren ska gå åt till rekreation, plugg och planering. Eftersom "jag ändå inte har något att göra när jag inte jobbar" är det många som drar i mig och vips så har jag ändå en hel drös med saker att ta tag i.
 
  • Förberedelser inför höstens Linköpingsäventyr ska göras. Det ska bli utflyttning från gamla lägenheten och inflyttning till den nya. Inredningslouise har för länge sedan planerat vad som ska finnas i den nya T1-lägenheten
  • 15 Högskolepoäng ska läsas in. Det ska pluggas javaprogrammering och Signaler och system. Även lite anatomi och fysiologi om jag får lust. 
  • Roligheter ska upplevas. Det ska bli Stockholmsresor, Kolmårdsmyskvällar och avkoppling hos mormor och morfar. Om jag vill kan det också bli Helsingfors, Göteborg, Skellefteå eller Fårö :)
  • De 7 (!) extrakilona som satt sig på kroppen under Frankrikeåret ska elimineras. Det ska bli nyttig mat och mycket motion (Äntligen kan jag gå 3 km utan att få hostattack. När kan jag börja springa?? )
 
Och nu: Det som ni alla har undrat:
 
Vad händer med bloggen??  
 
Mes aventures / Mésaventures är ju slut i Frankrike, vilket var anledningen av skapandet till denna blogg. Jag ska nu samla ihop alla mina blogginlägg och alla bilder jag tagit detta år och göra en fotodagbok. Det kommer bli ett perfekt minne från alla mina äventyr i Grenoble!
 
Eftersom jag upptäckt att jag tycker att det är roligt att skriva och att jag inte är alltför dålig på det kommer jag nog fortsätta. I vilken utsträckning det bli det är något som vi får se i framtiden. Det kommer i alla fall ske en förändring på bloggen. Om den är bättre eller sämre? Ja. Om det är alltför dåligt eller helt underbart får ni helt enkelt kommentera inläggen. Jag kan (nog...) ta lite konstruktiv kritik ibland :)
 
Puss på er från mormor och morfars köksbord!!!! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mesaventures

Borttappas svensk i Frankrike med rätt att läsa reglerteknik på ett språk hon inte riktigt behärskar

RSS 2.0