Le week-end

Hej hopp!
 
Det har inte blivit så mycket bloggande på ett tag. Detta beror dels på att internetuppkopplingen i Camp Sweden just nu är besdrövlig. Nu sitter jag på ett French Coffée Shop, ett perfekt ställe för att söndagsplugga. Idag är det logistik som står på schemat, då ett arbete om stadslogistik ska in om två veckor. 
 
Helgen inleddes med bio med Annica. Det var hennes sista fredagskväll i Grenoble. Ahhh! Kan inte fatta att hon vänder näsan mot Finland om fem dagar. Men men. Helsingfors är ju inte alltför lång borta! 
 
Vi såg The Great Gatsby. Denna film ha fått både ris och ros men av mig får den i alla fall tummen upp! Det märks att det är samma regissör som gjort Moulin Rouge. Jag älskade hur alla scener var uppbyggda och att alla går klädda i underbara 20-talskläder gör det inte sämre! 
 
På lördagsförmiddagen var jag sedvanligt lärare. Jag har kommit på att det kommer vara lite jobbigt för mig att släppa taget om mina fina elever, då jag endast har en eller två lektioner kvar att avverka innan jag åker hem till Sverige. De har blivit så duktiga! Det är en fröjd att se deras framsteg och hur mycket de har utvecklats sedan september förra året. Det har verkligen varit en upplevelse under detta år! Vi har nu börjat repetera vad vi gjort under kursens gång. I slutet av lektionen när alla kommit olika långt var det många saker som hände i klassrummet. William och Carla jobbar med att bara ihop rätt ord med rätt bild, Katerina och Elsa repeterar siffror och tal, Ugo står längst framme vid tavlan då han behöver en figur på klockan som han vill använda sig av och Leo har tagit plats på golvet, där han sätter ut lappar men namn på kroppsdelar på min egengjorda figur. Vilket underbart ordnat kaos! 
 
Nu när det endast är 3 1/2 vecka tills jag åker hem går jag runt i min lägenhet och funderar över hur allt ska packas med hem. Jag har för länge sedan insett att jag aldrig kommer kunna få in alla mina saker i de väskor jag har här. Därför begav jag mig till Vieux Campeur. Där inne kan man verligen se att Grenoble är alpernas huvudstad! Minst en fjärdedel av kunderna är sportklädda, där de handlar klätterutrustning, friluftsjackor och vandrarkängor för glatta livet. Jag känner att jag inte riktigt smälter in i mängden. Jag är liksom inte den som går igång på att det är 20 % rabatt på ishackorna... I vilket fall kom jag ut därifrån med en ny väska som är en sportbag som man också kan slänga upp på ryggen. (ja Michaela, jag har nu fått tag på en ryggsäck... Frågor? ). Först tänkte jag köpa den i storlek Large, men insåg ganska snabbt att jag aldrig skulle kunna klara av att bära den om den var full av pinaler. Jag vill faktiskt inte riskera att ramla baklänges på Genèves flygplats... 
 
På tal om Genéve; På fredag kommer det Genèvebesök i form av Raoul. Trevlans!!! Nu måste jag bara se till att jobba bort allt som har med den franska skolan att göra, eftersom jag vill vara helt fri nästa helg. 
 
För er som orkat läsa hela vägen ner hit: Grattis! Nu ska jag fortsätta med rapportskrivandet. Pusspuss!! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mesaventures

Borttappas svensk i Frankrike med rätt att läsa reglerteknik på ett språk hon inte riktigt behärskar

RSS 2.0