This makes me sad!

Visst gillar vi svenskar att prata om vädret. Om det regnar är det för regningt. Om solen visar sig bakom molnen är det för soligt. Om vinden tycker om att visa sig är det för vindigt. Om kylan vill säga hej är det för kallt... 
 
Ja ni förstår vad jag menar. Vi har helt enkelt svårt att vara nöjda med den fina företeelsen som stavas
 
V-Ä-D-E-R.
 
Jag erkänner att jag under flertalet tillfällen klagat på vädret under tidpunkter då detta gnäll helt klart varit obefogat. Men nu mina vänner har jag faktiskt motiv till att klaga hur mycket jag vill. Nu har vi kommit till sanningens ögonblick: 
 
(konstpaus) 
 
Det fanska vädret suger! 
 
Eftersom detta inte ska ses som oberättigat gnäll från en trött svensk utbytesstudent har jag tydliga bevis att lägga fram. Eftersom en bild tydligen ska säga mer än tusen ord låter jag er kära läsare att insupa dessa bilder utan några kommentarer från bloggerskan. 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Björn

Har du något paraply?
Stövlar?

Svar: Inga stövlar, men funderar starkt på att köpa ett par nu när jag har en till väska att packa i.
Louise Sandén

2013-05-27 @ 22:05:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mesaventures

Borttappas svensk i Frankrike med rätt att läsa reglerteknik på ett språk hon inte riktigt behärskar

RSS 2.0