Une catastrophe!

I april månad skrev jag detta inlägg, som handlade om ett arbete som skulle göras efter att kursen slutat. Läraren skulle maila direktiv, men sedan sen sista föreläsningen har det varit knäpptyst från läraren. Jag har gått och undrat över om jag missat något, men när jag frågat fransmännen i samma kurs säger de att de inte heller vet mer än vad jag gör. 
 
Idag när jag öppnade min franska skolmail möttes jag av en hel drös meddelanden, som handlade om en läxa...
 

 
 
... det visade sig att vi i klassen hade fått uppgiften nu, två (!) månader efter sista föreläsningen. Jag hade tänkt att bara svälja det och ta tag i arbetet, eftersom den individuella rapporten skulle in denna fredag. Men fransmännen tänkte annorlunda:
 
 
Mail på mail med spydiga kommentarer och förklaringar till att vi skulle vägra göra detta måste ha överöst lärarens inbox. Några kontaktar vår studierektor på skolan och lyckas övertala honom att eleverna redan är överösta med arbete fram till lovet och att det inte passar sig att man tvingas göra en uppgift så långt efter kursens slut. Studierektorn lyckas avstyra uppgiften. 
 
Tänk vad det är trevligt med fransmän som gillar att diskutera och få sin åsikt hörd!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mesaventures

Borttappas svensk i Frankrike med rätt att läsa reglerteknik på ett språk hon inte riktigt behärskar

RSS 2.0