När målsnöret flyttas fram några mil

Måndag morgon. Jag ska ha min sista presentation i Biotechnologie. Den handlar om höghastigetsscreening och min grupp är tredje gruppen ut. Tillsammans håller vi en presentation i 40 minuter. Efteråt ställer föreläsarna frågor. När den ena föreläsaren ska fråga om något som jag pratat om går det undan och innan jag ens tagit fram den slide som han pratar om har har haft en lång utläggning som var allt annat än klar för mig. Jag ursäktar mig och säger att om han pratar med mig måste han prata lite långsammare. Han ler lite, ber om ursäkt och ställer frågan på ett annat sätt.

När alla grupper redovisat känner jag mig ganska så glad. Alla moment i kursen avklarade och när jag lämnat salen är jag klar med kursen!

Klockan är tjugo i ett och föreläsningen har dragit över tio minuter. Då passar läraren på att berätta att vi även ska ha en rapportinlämning...

VA?!

Är inte kursen slut? Jojo. Erasmus-Louise har fattat galoppen. Inga fler föreläsningar och alla presentationer gjorda, men självklart ska en rapport klämmas in EFTER att kursen slutat.

Vad ska rapporten handla om? Jo det skulle föreläsaren skicka ut på mail och förklara.

När kommer mailet?
Någon gång...

Ännu en gång har jag fått uppleva hur det är i den franska skolan...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mesaventures

Borttappas svensk i Frankrike med rätt att läsa reglerteknik på ett språk hon inte riktigt behärskar

RSS 2.0